Senang selepas susah..

>> Thursday, June 30, 2011

Learn from the past.. Enjoy the present.. Plan for the future....



Ini kira moto/slogan bagi blog saya yang DULU.. kata2 inilah yang saya guna untuk motivate diri saya waktu itu dan kata2 ini akan terus saya sematkan dalam diri saya sekarang dan akan diturunkan pada bakal anak2 saya kelak.. (^.^) Pengalaman telah mendewasakan, mematangkan fikiran.. feeling lagu ni jap. lalala.. korg sambung la plak ape lirik seterusnye.. saya tahu tang corus jek kot. . so, Setiap kejadian yang pernah menimpa diri, jadikanlah ia sebagai pengajaran dan pengalaman yang berharga untuk lebih mematangkan diri kita. Anggaplah setiap pengalaman pahit yang kita alami sebagai salah satu cara Allah mendidik kita untuk menjadi lebih gigih dan berjaya. dan yakinlah sesudah kesulitan itu ada kemudahan.. :)

Ini terbukti pada saya, kalau dulu saya rasakan susahnye hidup ini.. kejamnye manusia di sekeliling saya dan mcm2 la lagi ayat2 yang x matang keluar dr kotak hati saya. hehehe sekarang diusia 27 tahun nie *dah hampir nak suku abad tu* saya dapat rasakan kehidupan saya semakin hari semakin mudah, semakin hari semakin gembira, semakin hari semakin cinta, semakin hari saya rasa dekat dengan kebenaran... Terima kasih ALLAH.. banyak plak semakin harinye . hehe nak tahu ape rahsianya? jawapannya 30:30. nak tahu apa itu 30:30? nnti kita bcakap di belakang tabir.. tapi itulah rahsianya... sumpah x tipu. Thehehee.. kemudahan, kesenangan, kebahagiaan itu juga dapat dilihat pada en tunang saya Mr Sem. Owh, dah bertunang ke Cik Umie nie? Ya, udah.. udah ditunangi pada 18/9/2010.. nanti saya citer pasal tunang saya yer..

Back to da point... sebenarnye saya nak citer pasal tempat kerja baru saya iaitu MyEG. Pada asalnya saya memang tak terfikir langsung yang saya akan bekerja disini.. Ingatkan dapat la rehat lama sket kat rumah lepas benti dr MKL tu. Tapi mungkin ini ketentuannye.. Allah mempermudahkan saya dalam mencari rezeki. Dan doa saya termakbul. alhamdulillah....

Kerja kat sini sangat berbeza dari tempat kerja saya sebelum2 nie.. dan inilah kerja yang saya rasa paaaaaaaaaaaaling senang dan tak tension. Maknenye, kalo balik umah tu dah boleh tido dengan tenang tanpa memikirkan tentang kerja. Sabtu ahad juga tak perlu susah2 nak pergi kerja untuk OT macam dolu2. Sampikan saya terpaksa menyepikan diri dari berblogging.

Opis mate saya juga sangat best! sporting, happening, caring, Loving... loving kah? ada la sket kot! KAH KAH KAH.. Mereka2 ni, kalo time lunch mesti turun bersama2. Jarang saya jumpe group department camni tau. Pastu kalo ada rasa x puas hati antara satu sama lain sekalipun takde simpan dalam hati. Kira, abes disitu je la. Takde meleret2.. *berbeza btol keadaan di tempat keje lama* Baru2 ni diorg pegi genting ramai2. Best tgk gambar2 masa diorg pegi. Saya tak pergi sebab ada hal masa tu.. harap next time dapat join mereka. Jom layan gamba2 saya n opis mate saya di unit Operation, MyEG...



mem'poyos'kan diri..



makan same2... *ni meja makan kitorg kat balconi bangunan KPMG*



Ni time lunch kat luar. selalunyer makan kt OU. Itu je yg dekat pun..





Psss : Semoga kehidupan anda juga dipermudahkan oleh Allah s.w.t.. ameeennn

0 comments:

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP