Bertunang????!!!!!!!

>> Monday, July 4, 2011

Bertunang? btol ke umie dah bertunang? senyap2 je kan... hehehe memang saya tak heboh2 pun pasal nie.. yang tahu pun berapa kerat je. saje malas nak kecoh2 masa tu. kan saya dah cakap ofis saya dulu ada 'orang' yang busuk hati dan suka jaga tepi kain orang lain. so, that y saya tak kecoh2 sebab taknak sampai 'orang tua' tu tahu.. tp akhirnye dia tahu jugak.. itupun dah selepas betunang la. ntah dr mana dia tahu saya pun tak tahu. kecoh! ok la, lupekan pasal makcik tu.................. Saya mintak maaf sangat2 pada yang bekecil hati atau anggap saya ketepikan kawan2 sebab tak bagitahu pasal pertunangan saya tu. saya teruk T_________T . Tapi bila fikir2 balik ape lah salahnye kalo saya bagitahu n jemput diorg. Erm, mende dah berlaku.. tak boleh nak patah balik. Tapi kalo dapat, saya nak aje... cam tak puas plak bertunang aritu.. best la jd perhatian.. ramai yg snap gambar i, terasa glamor u... sugguh!!

Meh saya citer serba sedikit tentang majlis pertunangan saya.. Oleh kerana terlalu excited, saya dan Mr.Sem (en.tunang) telah menempah baju tunang 7 bulan sebelum majlis. hehe macam mengada2 je nak tempah bagai kan.. sbb ada je org pakai baju tunang ready made. Dah la murah, cantik pulak tu. Ini harga kain + tempah sahaja harga cecah RM 5++. Mahal kan. Now, baju tu dok terperuk dalam almari. Ntah bila nak pakai semula.

Hantaran plak 100% buatan air tangan sendiri *macam masak plak. huhuhu* pepon bagi saya, kos buat sendiri n tempah lebih kurang je.. cuma bila kita buat sendiri ni terasa lebih bermakna, pastu nanti en. tunang n bakal keluarga akan puji2. Pandainye bakal menantu aku ni menGUBAH. kui kui kui perasan.. perasan.. perasaan semata2. KAH KAH KAH.................... makan2 plak saya tak perlu fikir langsung sebab ayah tercenta telah mensponsor bab makan memakan. tq! ayah..

Tapi kan.. tapi kan... agak terkilan la apabila apa yang dirancang 'tak menjadi' kan? seperti tak dapat nak tempah mini pelamin idaman. Mini pelamin saya biasa sahaja... last minute punya kerja.. itupun 'hasil tangan abg ipar saya'. Masa tu sume org masih dalam mood raya so kedai2 pelamin sume masih tutup. Kenapa tak tempah awal? sebabnye.... majlis dibuat di kampung saya di perak, manakala saya pula di sini(KL). Mcm x berbaloi nak balik perak semata2 kerana pelamin kn. so, dalam hati pk, balik raya je la tempah. hehehe... tak terfikir plak org sibuk beraya kn.. padan muka saya. T______________T ........................................ pastu kan, agak terkilan sikit sbb rombongan lelaki sampai awal sangat. Masa rombongan lelaki sampai, saya br nak mula make up. Nasib baik tukang make up ni pro, saya selesai make up n pakai baju sume tepat pada masanya iaitu selepas selesai perbincangan antara keluarga saya dan keluarga Mr Sem. Fuh! semangat.. cuma terkilan sebab tak de majlis minum petang sedangkan persiapan utk itu telah disediakan. erm, ape nak buat; mende dah lepas..

Perasaan selepas bertunang? herm..... biasa je kot. Cuma kena sedar diri sikit la.. Tak bley gatal2 dan gedik2 dgn lelaki lain dah *hehehe aku mmg bukan jenis mcm tu pun*. Mungkin Mr sem lebih terasa sebab sekarang dia kena lebih bertanggungjawap terhadap saya. Pompuan? So far saya yakin tunang saya bukan kaki pompuan.. Boleh kira brape kerat je kawan2 pompuan dia, lagipun i know what he do everyday... aip! aip! aip!bukan control ye tp memang sifat semulajadi dia memberitahu saya apa xtvt dia setiap hari dan itulah salah satu sebab kenapa saya sayang gila sama dia walaupun dia tak romantik. lalalala

Sekarang kami dalam proses membuat persiapan menuju ke alam rumahtangga. *wink*.. cewah! Seronok nye bila dapat buat persiapan bersama2.. masa nie pasti akan ada pendapat masing2 dan mungkin ada kehendak yang berbeza dan mungkin ada sedikit pertelingkahan. Itu mungkin la... pepon, jom ikuti perjalanan kami dalam membuat persiapan untuk majlis nanti... ZaASssss!

2 comments:

Unknown July 12, 2011 at 3:57 AM  

congrats !!!! saaya dah hantar email tahu =)

uMIe MieSYa July 13, 2011 at 7:55 AM  

TQ awak... jauh sangat la tempat tu.. hehehe

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP