3 Bulan 3 Minggu 3 Hari.... T____T

>> Sunday, July 17, 2011

3 BULAN 3 MINGGU 3 hari lagi menuju 11/11/11.. Saat saya bakal disatukan dgn Mr. Sem. Saya sebolehnye taknak fikirkan sangat. takut uu.. nebes... risau.. sume hade'. kenapa plak? bukan seronok ke?? so, patotnye saya akan rasa excited kot! ntah la.. saya tak tahu plak ape perasaan bride-to-be yang lain dalam menghitung hari nie. huhu tp kan, macamana saya taknak fikirkan sangat pasal ni ek? sbb tarikh tu amat penting bagi saya. tarikh yang bakal mencatat sejarah teragung dalam hidup saya selepas tarikh 30/5/2010.. tarikh yang takkan saya lupakan sampai mati. alhamdulillah.. syukur di atas tarikh2 yang indah ini..

Oleh kerana tarikh tu sangat penting dan indah bg saya, saya harusssslah mementingkannye! so, saya harussslah membuat persiapan yang bagus untuk hari yang penting itu kan? persiapan yang bagus plak perlu ada plan aka perancangan yang bijak agar masa tak terbuang dan tidak kelam kabut masa kejadian. *ceh! ayat tak boleh blah.. plan yang bijak konon. geli haku baca balik n kalo Mr. Sem baca dia akan muntah semahunya..* hahaha saya bukanlah sorg yg bagus dalam merancang T__T. Campur... tolak.. darab... bahagi... tambah... @#$T%#%#3..... tinggal lbh kurang 3 bulan lg weii... tp ape persiapan yang dah haku buat??! hurmmm.... ada la dalam 20% je kot. 20%??!!!! so ada lg 80% saya kena settlekan dalam masa 3 bulan ye kawan2... boleh ke??! sama2 kita saksikan.................

So far saya dah beli kain untuk nikah... sanding n bertandang... ye, semua baju2 ketika majlis adalah ditempah sepenuhnya. bukan salah saya.. jangan kata saya mengada2 atau suka membazir.. sebab ini adalah plan Mr. Sem juga. so, kalo nak mengata juga, mengatalah dia skali. itu baru adil!!.. KAH KAH KAH tak baekkk kutuk2 eaa...

Exceli, perancangan awalnya kitorg nak tempah baju nikah aje.. pastu masa survey baju ready made kt butik2 untuk disewa, kebanyakkan baju2 nye seksi2 berlaka.. sume nak kena pakai korset atau inner.. mmg tak la kn dgn size badan saya yg comel nie.. mesti banyak yang nak kena fitting.. nak pakai korset? idok lerr teman. saya tak sesuai pakai korset kot. kalo ada yg sopan2 pun tak cantik n agak mahal la.. so, Mr.Sem buat keputusan untuk tempah.. saya fikir tempah baju nikah + sanding je. baju bertandang sewa.. tp Mr.Sem mcm tak puas hati. "kenapa kndri belah mie je pakai baju tempah, kndri umah syam baju sewa?" gitu la ayat dia.. uiks! mcm x percaya ape yg ku dengar. kesimpulannyer, masa bertandang pun kitorg tempah yer.. saya tak kisah, sangat suka ada lah... boleh design sendiri baju nikah, bertandang n sanding. yahoooo.com.my....

Tema majlis saya ialah, NIKAH = cream + patch work lace pink. SANDING = purple dan BERTANDANG = grey.. jom tengok kain2 yang dibeli..




NIKAH






Material : Lace, Satin and Ciffon





BERSANDING




Material :
Roberto Giant (penganti kpd bridal satin)
Lace, mahal jugak lace kt JAKEL ni..
Net untuk veil + utk yg meleret2 tu.. ape org panggil ek?




BERTANDANG


Lace + Satin + Ciffon




BAJU MR.SEM
Cer tengok kain baju melayu Mr.Sem, plain je.. yg purple tu Italian Valentro satin namanya. Jenis yang tak kilat. boleh pakai bila2 masa katanya.. yg grey tu plak jenis cotton. saya snap kt tulisan exclusive tu biar nampak canggih la sket kn.. hehe baju nikah sama jenis cam yg purple tu tp kaler cream la.. sebiji cm baju nikah saya kt atas tu.

0 comments:

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP